Even voorstellen: de Business Software Event sprekers

25 november is het zover: het Business Software Event. In een vol lezingprogramma delen vijf sprekers hun verhalen over hoe digitalisering een steeds meer hogere prioriteit krijgt, hoe het IT-landschap steeds complexer wordt en hoe de ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. Graag stellen wij de vijf sprekers aan u voor.

Benieuwd naar het hele programma? https://business-software-event.nl/programma/

Richard Heine den Bak is de dagvoorzitter en begeleidt u deze dag. Hij introduceert de sprekers en zal het event ook later op de dag beëindigen. Dhr. Heijne Den Bak heeft veel ervaring in diverse IT-verbeterprojecten en IT-managementvraagstukken. Daarnaast is hij als MT-lid nauw betrokken bij verdere ontwikkelingen van bedrijven en adviesbureaus. 

 

Biba Visnjicki - Managing Director, Fraunhofer Project Center 
Industry 4.0: Digital transformation for connected, agile manufacturing

Productie digitalisering en netwerken is bekend komen te staan als de Vierde Industriële Revolutie. Termen als Internet of Things en Services beloven zelf optimaliserende productiemachines en intelligente producten die kunnen worden aangepast om zeer individuele resultaten te produceren. In haar lezing licht Biba Visnjicki toe hoe bedrijven die willen slagen in de fel concurrerende markt, vandaag moeten overwegen welke rol ze willen spelen in Industrie 4.0. 

Patrick Fokke - Director, Siemens Digital Industries Software
Smart Machine Industry - Waar staan we nu?

De machinebouw zit middenin in een nieuwe industriële revolutie. Smart Industry voltrekt zich aan digitale transitie die de concurrentieverhoudingen op scherp zet. Dit transformatieproces heeft zowel betrekking op producten als processen. In de presentatie krijgt u helder toegelicht welke kansen en knelpunten er zijn in de Smart Machine Industry. 

Carine Lucas - Senior Expert Digital, Agoria 
Digital is a mindset: digitalisering bij industriële MKB's

Niet de technologie, maar de mindset vormt de grootste uitdaging bij digitale transformatie. Een bedrijf dat wil digitaliseren, moet tijd en middelen hebben, maar eerst en vooral mensen meekrijgen. Deze lezing belicht hoe de studie van Agoria een rechtstreeks verband heeft tussen de manier van werken en denken, de cultuur en de mate waarin digitale projecten succesvol zijn.

Roger Kabo - IT Business Partner, Marel
Praktijkcase 1: Digital Product platform project

In de presentatie van Roger wordt beschreven hoe Marel het initiatief om tot één gemeenschappelijk productdata-platform te komen heeft aangepakt en wat de resultaten daarvan waren.